Verslagen en scripties
Regelmatig komt het voor dat docenten en begeleiders achter het onderzoek van scholieren of studenten staan, maar dat het struikelblok het schrijven van het verslag is. Fouten in spelling en onjuist gebruik van structuren in zinnen, zorgen ervoor dat je verslag niet vertegenwoordigt wat het werkelijk in zich heeft. Gelukkig kan hier wat aan gedaan worden.
Hoe?
1. Je verslag of scriptie wordt bekeken en verbeterd in een les, waardoor je meer zicht krijgt op structurele foutjes.
OF
2. Je stuurt je verslag of scriptie per mail op. Dan wordt eerst een indicatie gegeven van de verwachte nakijktijd. Vervolgens wordt de tekst nagekeken. Hierbij wordt aangegeven waar onjuistheden zitten en welke structurele fouten er worden gemaakt. Let op; het verslag wordt door jezelf herschreven; er wordt alleen aangegeven waar er verbeteringen kunnen worden aangebracht.
Het werkt het meest effectief en prettigst om in een les het nagekeken werk te bespreken. Zo krijg je hulp bij het verbeteren van grammatica en structuren in zinnen en wordt je tekst verbeterd in je eigen woorden.
